str. główna Elfin.pl

Podatki
Biznes
Kalkulatory

20 kwietnia 2024
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
sklep Elfin.pl  mapa serwisu  forum
Forum
Wątek: Górnik+dzialnosc gosp.prosze o pomoc
 
Autor:  Gość portalu: tomek Odpowiedz na list
Data: 2004-07-13 18:51 Odpowiedz cytując
 
Witam
Chce sprzedawac elementy elektroniczne (kupuje u producenta i sprzedaje dalej lub montuje to w uklad i sprzedaje zlozone takie uklady) za pomoca Allegro i sklepu internetowego. Dowiedzialem sie ze min skladka ZUS wynosi 700zl wiec najlepiej zalozyc dzialanosc gosp. na mojego ojca ktory jest górnikiem.
jestem studentem a mimo to nie mam zadnych znizek.
Moj ojciec zarabia 2 tys netto a 2,4tys brutto, bierze zasilek pielegnacyjny, chce isc na wczesna emeryture.

1.Ile moj ojciec bedzie dodatowko musial placic ZUSu? 140zl?

2.Ile bedzie kosztowac zalozenie dzialanosci? Znalazlem takie cos:
"Najlepiej wybrać ryczałt ewidencjonowany 5,5 % od produkcji. Ewidencjonować tylko sprzedaż, od wyliczonego ryczałtu odjąć zdrowotne (nie całe), wybrać kwartalną metode wpłaty podatku, do czasu przekroczenia limitu VAT 45,700 zł, nie rejestrować się jako podatnik VAT i z US masz kontakt raz do roku składając do końca stycznia PIT-28"

Ponoc to jest najprostszy sposob rozliczania.

3.Procz ZUS jakie oplaty trzeba placic majac taka dzialanosc?

4.Czy trzeba miec siedzibe? Mam drugie mieszkanie wolne i moglby sie to tam znajdowac. Czy jest potrzebny komputer? Czy mozna to wypisywac recznie?

5.Czy moj ojciec nie straci jakis dodatkowych swiadczen? (np. zasilek). Nie chce aby moj ojciec przez to nie mogl otrzymac wczesniejszej emerytury.

6.Na co nalezy zwrocic uwage?

Bardzo dziekuje za pomoc.
 
  
Wiadomości z aktualnego wątku:
· Górnik+dzialnosc gosp.prosze o pomoc (Gość portalu: tomek, 04-07-13 18:51)
Inwestycje Podatki Biznes Kalkulatory Kredyty mieszkaniowe Elfin Mała Firma
Copyright © 2000-2024 Elfin Sp. z o.o.