str. główna Elfin.pl

Podatki
Biznes
Kalkulatory

26 kwietnia 2024
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
sklep Elfin.pl  mapa serwisu  forum
Forum
Wątek: umowa o dzielo - prog 10.000 euro - VAT
 
Autor:  Gość portalu: aarek Odpowiedz na list
Data: 2007-03-03 20:41 Odpowiedz cytując
 
Moja sytuacja wyglada nastepujaco:

jestem programista/grafikiem i pracuje jako wolny strzelec dla agencji reklamowych/firm,

jestem osoba fizyczna - nie posiadam wlasnej dzialanosci gospodarczej i rozliczam sie z klientami przez umowe o dzielo (50% kosztow uzyskania z przeniesieniem praw autorskich, lub zwykla umowa o dzielo, rzadziej umowy zlecenia),

wiedzialem, ze 2006 wchodza w zycie przepisy na mocy, ktorych po przekroczeniu pewnego progu (10k euro) bedzie trzeba placic VAT. wiem ze jest spory balagan z tym i tak naprawde interpretacja zalezy od danego urzedu skarbowego,

jako ze dostaje w tej chwili pit´y za 2006 przegladajac je zastanawiam sie czy nie wpakuje sie przez to w jakies klopoty - dochody przekraczaja (znacznie) ten próg,

1)

slyszalem, iz odp. skonstruowana umowa o dzielo rozwiazuje sprawe,

dlatego czesc moich umow (niestety nie wszystkie) posiada klauzulę
"zawarto umowę zg. z treścią Art.15 ust.3 pkt.3 ustawy o VAT z 11.03.04 o podatku od towarów i usług następującej treści" lub "za skutki wynikajace z wykonania dziela ponosci odpowiedzialnosc zlecajacy"

2)

w niektorych pit´ach dochod mam wpisany w rubrykę "10. prawa autorskie i inne prawa o ktorych mowa w art. 18 ustawy" a w niektorych w "6. przychody z osobiscie wykonanej dzialalnosci o ktorej mowa w art 13 pkt 2,4,6 (z wyjatkiem czynnosci wymienionych w wierszu 7) i 8 ustawy, w tym z umowy zlecenia i dzielo",

czy to cos zmienia? (wiekszosc dochodow jest zwiazana z prawami autorskimi),

3)

przepisy z progiem 10k zaczely obowiazywac od 1.01.2006 czy tez w jakims pozniejszym okresie?
(czy to również coś zmienia?)