|
Wątek: |
Błąd w księgowaniu |
Autor: |
Gość portalu: Błądzący |
Odpowiedz na list |
Data: |
05-04-13 08:44 |
Odpowiedz cytując |
|
Chciałbym poradzić się Was co zrobilibyście będąc w mojej sytuacji. Rozpocząłem działalność w czerwcu 2004 roku i do tej pory niepoprawnie księgowałem faktury za telefon komórkowy. Naliczałem VAT w dacie wystawienia dokumentu, a nie w terminie płatności. Krótko mówiąc odliczałem VAT miesiąc wcześniej, w ten sposób "oszukałem" Urząd Skarbowy w 2004 roku na ok.18zł (odliczyłem VAT za 6 miesięcy - czerwiec-grudzień, a powinienem za 5 lipiec-grudzień). Zastanawiam się jak teraz się zachować. Czy dokonać korekty VAT? Jeśli tak to jak to zrobić (Z VAT-u rozliczam się kwartalnie)? I jeszcze jedno, nadal nie wiem jak rozliczyć taką fakturę za grudzień z terminem płatności w styczniu?
Bardzo proszę o pomoc. |
|
|
Odp: Błąd w księgowaniu |
Autor: |
Gość portalu: Dagmara |
Odpowiedz na list |
Data: |
05-04-14 09:38 |
Odpowiedz cytując |
|
Należy zrobić korekty deklaracji (wszystkich, w których popełniono bład), napisać wyjaśnienie, dopłacić kasę wraz z odsetkami - jesli takie są i tyle - po co się narażać. Jeśli faktura za media jest za grudzień, a termin płatności w niej określony to styczeń 2005 nalezy zaksiegować ją do kosztów grudnia, zaś VAT odliczyć w styczniu. |
|
|
|
|
|
|