str. główna Elfin.pl

Podatki
Biznes
Kalkulatory

5 maja 2024
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
sklep Elfin.pl  mapa serwisu  forum
Forum
Wątek: Opiekunka do dziecka
Autor:  Gość portalu: Smok Odpowiedz na list
Data: 05-11-07 19:54 Odpowiedz cytując
Witam!
Kilka dni temu zatrudnilismy opiekunke do dzieci... Dzisiaj dowiedzialem sie, ze podono istnieje mozliwosc takiego zatrudnienia jej, (mam na mysli podpisanie umowy, ale nie wiem jakiej-jestem kompeltnym nowicjuszem w tej dziedzinie) w taki sposob, zeby mozna bylo odciagnac sobie czesc kosztow "jej utrzymania" od podatku. CZy to prawda? A jesli tak to jaka umowe powinnismy zawrzec.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
 
Odp: Opiekunka do dziecka
Autor:  Gość portalu: Ania Odpowiedz na list
Data: 05-11-08 09:55 Odpowiedz cytując
Od 1 listopada br. osoby zatrudniające legalnie pomoc domową będą miały prawo do specjalnej ulgi podatkowej, choć wiąze się to z pewnymi biurokratycznymi obowiązkami.
Z ulgi skorzystają tylko ci podatnicy prowadzący gospodarstwo domowe, którzy dadzą pracę osobie bezrobotnej (nie można to być osoba z najbliższej rodziny np. babcia czy teściowa) na podstawie tzw. umowy aktywizacyjne, która jest umową cywilną, w stosunku do której zastosowanie mają przepisy dotyczące umowy zlecenia.
Ulga polega na możliwości odliczenia od podatku składek na ubezpieczenie społeczne gosposi, które bezpośrednio obciążają osobę ją zatrudniającą. Odliczenie od podatku jest możliwe w przypadku opodatkowania na zasadach ogólnych według skali podatkowej oraz w przypadku opodatkowania podatkiem ryczałtowym. Podatnik osiągający dochody opodatkowane na obu zasadach może odliczyć składki tylko raz. Z ulgi nie mogą skorzystać osoby rozliczające się 19-proc. podatkiem liniowym.
Inwestycje Podatki Biznes Kalkulatory Kredyty mieszkaniowe Elfin Mała Firma
Copyright © 2000-2024 Elfin Sp. z o.o.
o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu