|
Wątek: |
niesolidny agent ubezpieczeniowy |
Autor: |
Gość portalu: great_me |
Odpowiedz na list |
Data: |
07-03-18 17:08 |
Odpowiedz cytując |
|
Witam. W roku ubiegłym w związku z pogorszeniem się mojej sytuacji materialnej, postanowiłam za namową poleconej mi przez sąsiada agentki,zmienić ubezpieczenie OC z PZU na OC od innego ubezpieczyciela, oczywiście dużo tańszego. Agentka, wiedząc doskonale, że wcześniej miałam wykupione OC w PZU, nic mi nie powiedziała o konieczności złożenia wypowiedzenia u poprzedniego ubezpieczyciela. PO roku PZU przysłało mi fakturę do zapłaty na 1500 zł i dopiero wtedy dowiedziałam się, o tym, że powinnam była złożyć takowe wypowiedzenie. Wiem, że w świetle prawa wypowiedzenie jest moim obowiązkiem, a nie agenta, ale do dobrych zwyczajów należy, iż agenci,przejmujący klienta od innego ubezpieczyciela, albo sami wysyłają takie wypowiedzenie (oczywiście po podpisaniu go przez ubezpieczonego) albo przynajmniej dobitnie o tym informują. W moim przypadku tak się nie stało,agentka nie specjalnie przejęta, zapewniła mnie, że na pewno mi o tym mówiła, co jednak nie jest prawdą, przy zawieraniu umowy był też obecny mój chłopak, który też nic takiego sobie nie przypomina. Ponadto ostatnio agentka z PZU zwróciła mi uwagę, iż przy wypisywaniu polisy na ostatni rok, moja nowa agentka pomyliła się w dacie, tak że przez jeden dzień w ogóle nie byłam objęta ubezpieczeniem. Przyznam, że to już dopełniło czarę goryczy. Mam pytanie, jaka jest możliwość złożenia skargi na takiego agenta? W podstawowych sprawach agenci powinni naprawdę dochować podstawowej staranności, a pomyłki w dacie i brak informacji w zasadniczych kwestiach, na taką staranność nie wskazują. Pozdrawiam Gośka |
|
|
Odp: niesolidny agent ubezpieczeniowy |
Autor: |
Gość portalu: agent |
Odpowiedz na list |
Data: |
07-03-29 07:56 |
Odpowiedz cytując |
|
niestety w pierwszej kwestii nic sie nie da zrobić. Oczywiście agent ma obowiązek przypomniec o formalnościach w starej firmie - o konieczności wypowiedzenia umowy. Z tym wysyłaniem wypowiedzenia przez agenta różnie bywa...ja tego nie robię. Z punktu widzenia klienta w jego interese jest samodzielnie to zrobić, koniecznie za potwierdzeniem odbioru. Natomiast niesolodnośc agenta można zgłosić do dyrektora jego firmy, a błędy firma może aneksować i poprawić. Na przyszłośc radzę dokładnie czytać dokumenty, które się podpisuje i zapoznac się z ustawą oc komunikacyjne. Media dośc głośno krzyczą o ryzyku podwójnego ubezpieczenia. |
|
|
|
|