str. główna Elfin.pl

Podatki
Biznes
Kalkulatory

7 maja 2024
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
sklep Elfin.pl  mapa serwisu  forum
Forum
Wątek: Pomoc -> Urząd skarbowy
Autor:  Gość portalu: Daniel Odpowiedz na list
Data: 05-09-23 15:14 Odpowiedz cytując
Witam,

Założyłem działalność gospodarczą w marcu 2005. Wybrałem formę rozliczania
się z Urzędem Skarbowym "na zasadach ogólnych". Działalność założyłem tak
profilaktycznie, ponieważ wiedziałem że w tym roku będę chciał zrezygnować z
pracy i zająć się własnym biznesem. Nadszedł teraz ten moment, z dniem 30
września mój stosunek pracy ustaje. Jednak nie zajmowałem się specjalnie do
tego momentu rozwijaniem działalności i nie generowałem żadnych przychodów.
I mam teraz takie problemy:
- nie wysyłałem żadnych rozliczeń do urzędu skarbowego, a właśnie
przeczytałem że co miesiąc powinienem był. Pytania: czy aby na pewno skoro
przecież nie generowałem obrotów? jeśli tak to co teraz zrobić?
- zbierałem wszelkie f-ry, które dotyczyły zakupów na moją działalność, co
dalej z nimi?
- 2 dni temu zleciłem wykonanie pewnej rzeczy, podpisałem umowę, w której
jest mowa o przeniesieniu praw autorskich. Pytania: Umowa opiera na 1800PLN
netto, czy powinienem gdzieś zgłaszać fakt podpisania tej umowy? I jak ją
teraz rozliczyć?
- ewentualnie gdzie w Wa-wie znajdę instytucję, która nieodpłatnie pomoże mi
zrozumieć wszystkie te rzeczy?

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam,
Daniel
 
Odp: Pomoc -> Urząd skarbowy
Autor:  Gość portalu: Odpowiedz na list
Data: 05-09-23 20:12 Odpowiedz cytując
Dokumenty, w tym faktury z tytułu zakupów związanych z działalnoscią gosp. winny być ewidencjonowane na bieżąco w Księdze Przychodów i Rozchodów (przy opcji rozliczania się na zasadach ogólnych) oraz (jeśli jesteś VAT-owcem w rejestrach VAT. Oczywiście winny być też prowadzon inne ewidencje takie jak np. Ewidencja Środków trwałych, Ewidencja Wartości Niematerialnych i Prawnych, Ew. Wyposażenia itp.
Jeśli chodzi o deklarację dotyczącą podatku dochodowego (PIT-5) to składa się ją w roku podatkowym po raz pierwszy za miesiąc, w którym wystąpi podatek do zapłaty (ponieważ nie miałeś przychodów, to dochodu też nie, a zatem obowiązek taki nie powstał). Deklaracje te składane są do 20 dnia m-ca następującego po tym , którego rozliczenie dotyczy - wtedy też przypada termin na zapłatę zaliczki z tytułu podatku dochodowego.
Deklaracje VAT są składane raz na niesiąc/kwartał (w zależności od wybranej formy) do 25 dnia miesiaca nastepującego po tym miesiącu/kwartale, którego dotyczy. Brak przychodów nie zwalnia z obowiązku składania deklaracji. Brak złożonej deklaracji skutkuje m. in. utratą prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz moze
skutkować innymi sankcjami.
Umowy, o której piszesz nigdzie się nie rejestruje. Trudno pisać o formie jej rozliczenia nie znając szczegółów.

Pozdrawiam,
Anka
 
Odp: Odp: Pomoc -> Urząd skarbowy
Autor:  Gość portalu: Daniel Odpowiedz na list
Data: 05-09-24 20:25 Odpowiedz cytując
> Umowy, o której piszesz nigdzie się nie rejestruje. Trudno pisać o formie jej rozliczenia nie znając szczegółów.
>
> Pozdrawiam,
> Anka

Dzięki za tę wyczerpującą wypowiedź!!!
Mowa jest o umowie-zlecenie.

Pozdrawiam,
Daniel
Inwestycje Podatki Biznes Kalkulatory Kredyty mieszkaniowe Elfin Mała Firma
Copyright © 2000-2024 Elfin Sp. z o.o.
o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu
elfin2009