|
Wątek: |
Pomoc -> Urząd skarbowy |
Autor: |
Gość portalu: Daniel |
Odpowiedz na list |
Data: |
05-09-23 15:14 |
Odpowiedz cytując |
|
Witam,
Założyłem działalność gospodarczą w marcu 2005. Wybrałem formę rozliczania się z Urzędem Skarbowym "na zasadach ogólnych". Działalność założyłem tak profilaktycznie, ponieważ wiedziałem że w tym roku będę chciał zrezygnować z pracy i zająć się własnym biznesem. Nadszedł teraz ten moment, z dniem 30 września mój stosunek pracy ustaje. Jednak nie zajmowałem się specjalnie do tego momentu rozwijaniem działalności i nie generowałem żadnych przychodów. I mam teraz takie problemy: - nie wysyłałem żadnych rozliczeń do urzędu skarbowego, a właśnie przeczytałem że co miesiąc powinienem był. Pytania: czy aby na pewno skoro przecież nie generowałem obrotów? jeśli tak to co teraz zrobić? - zbierałem wszelkie f-ry, które dotyczyły zakupów na moją działalność, co dalej z nimi? - 2 dni temu zleciłem wykonanie pewnej rzeczy, podpisałem umowę, w której jest mowa o przeniesieniu praw autorskich. Pytania: Umowa opiera na 1800PLN netto, czy powinienem gdzieś zgłaszać fakt podpisania tej umowy? I jak ją teraz rozliczyć? - ewentualnie gdzie w Wa-wie znajdę instytucję, która nieodpłatnie pomoże mi zrozumieć wszystkie te rzeczy?
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam, Daniel |
|
|
Odp: Pomoc -> Urząd skarbowy |
Autor: |
Gość portalu: |
Odpowiedz na list |
Data: |
05-09-23 20:12 |
Odpowiedz cytując |
|
Dokumenty, w tym faktury z tytułu zakupów związanych z działalnoscią gosp. winny być ewidencjonowane na bieżąco w Księdze Przychodów i Rozchodów (przy opcji rozliczania się na zasadach ogólnych) oraz (jeśli jesteś VAT-owcem w rejestrach VAT. Oczywiście winny być też prowadzon inne ewidencje takie jak np. Ewidencja Środków trwałych, Ewidencja Wartości Niematerialnych i Prawnych, Ew. Wyposażenia itp. Jeśli chodzi o deklarację dotyczącą podatku dochodowego (PIT-5) to składa się ją w roku podatkowym po raz pierwszy za miesiąc, w którym wystąpi podatek do zapłaty (ponieważ nie miałeś przychodów, to dochodu też nie, a zatem obowiązek taki nie powstał). Deklaracje te składane są do 20 dnia m-ca następującego po tym , którego rozliczenie dotyczy - wtedy też przypada termin na zapłatę zaliczki z tytułu podatku dochodowego. Deklaracje VAT są składane raz na niesiąc/kwartał (w zależności od wybranej formy) do 25 dnia miesiaca nastepującego po tym miesiącu/kwartale, którego dotyczy. Brak przychodów nie zwalnia z obowiązku składania deklaracji. Brak złożonej deklaracji skutkuje m. in. utratą prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz moze skutkować innymi sankcjami. Umowy, o której piszesz nigdzie się nie rejestruje. Trudno pisać o formie jej rozliczenia nie znając szczegółów.
Pozdrawiam, Anka |
|
|
Odp: Odp: Pomoc -> Urząd skarbowy |
Autor: |
Gość portalu: Daniel |
Odpowiedz na list |
Data: |
05-09-24 20:25 |
Odpowiedz cytując |
|
> Umowy, o której piszesz nigdzie się nie rejestruje. Trudno pisać o formie jej rozliczenia nie znając szczegółów. > > Pozdrawiam, > Anka
Dzięki za tę wyczerpującą wypowiedź!!! Mowa jest o umowie-zlecenie.
Pozdrawiam, Daniel
|
|
|
|
|
|