str. główna
ELFIN.PL

Wskaźniki i stawki
Składki ZUS
Dokumenty

24 września 2017
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
finanse  ubezpieczenia  podatki i ZUS  twoja firma  praca  oferty B2B  forum
Logo Mała Firma
PRAKTYCZNY PROGRAM DO ZARZĄDZANIA
Wersja 2.6.4
O programie
Zalety i funkcje programu
Porównaj wersje
Zobacz prezentację
Oferta dla biur rachunkowych
Cennik
Zamów
Pobierz
Pomoc
Serwis programu
Baza wiedzy
Pytania i odpowiedzi
Zmiany w programie
Partnerzy handlowi
Zasady współpracy
Logowanie
Kontakt
e-mail: malafirma@elfin.pl
tel.: (12) 267-28-05
Baza wiedzy
Zakup i rozliczenie używanego środka trwałego (aparatu USG)
05.09.2014
PYTANIE:
Zamierzam kupić używany aparat USG za kwotę ok. 28.000 zł brutto (w tym 8% VAT). Dowiedziałem się, że aparat powinien być wprowadzony do środków trwałych i rozliczany przez 36 miesięcy - jak to zrobić w programie? Czy taki zakup wpisuje się do KPiR?

ODPOWIEDŹ:
Zakup środka trwałego, jeśli nie jest rozliczany jednorazowo (dopuszczalne przy wartości początkowej poniżej 3.500 zł), nie trafia bezpośrednio do Księgi, lecz pojawia się w kosztach poprzez miesięczne odpisy amortyzacyjne.

W programie Elfin Mała Firma wystarczy najpierw wprowadzić zakup: Nowy - Wydatek - Faktura VAT, rodzaj wydatku: 'środek trwały-zakup' i uzupełnić wymagane na formatce dane. VAT od zakupu aparatu zostanie odliczony w całości jednorazowo, kwota netto będzie rozliczana w postaci odpisów amortyzacyjnych (jak niżej).

Po zatwierdzeniu takiego wydatku nie będzie wpisu do Księgi, pojawi się natomiast pytanie o wprowadzenie do Ewidencji środków trwałych. Proszę to zrobić, określając wartość początkową jako kwotę netto z faktury. Jeśli okres amortyzacji ma wynosić 36 miesięcy, to proszę wprowadzić stawkę 33,33%, wybierając liniową metodę amortyzacji.

Zgodnie z obowiązującymi zasadami począwszy od następnego miesiąca po zakupie program rozpocznie naliczanie amortyzacji. W tym celu wystarczy, jeśli na koniec (następnego) miesiąca użyje Pan polecenia 'Narzędzia - rozlicz miesiąc' - w kolejnym kroku program wyliczy odpis amortyzacyjny i wpisze koszt do Księgi (może Pan także wywołać tę funkcję z menu 'Rozliczenia - Amortyzacje'). Odpisy będą dokonywane do zakończenia okresu amortyzacji.
Drukuj Wyślij do znajomego Skomentuj na forum
Przeczytaj inne
Leasing operacyjny samochodu - jak rozliczać w programie?
W jaki sposób rozliczać w programie Elfin Mała Firma wydatki związane z leasingiem operacyjnym samochodu - opłata początkowa, raty miesięczne oraz wykup po zakończeniu umowy?
Sprzedaż z odwrotnym obciążeniem a okres i sposób składania deklaracji VAT-7
W miesiącu czerwcu sprzedałem usługi podwykonawstwa budowlanego z odwrotnym obciążeniem VAT. Czy od lipca powinienem składać miesięczne deklaracje VAT-7? Dotychczas rozliczałem się z VAT kwartalnie.
Rachunek do umowy o dzieło, jego rozliczenie i obowiązki podatkowe
Informatyk przygotował dla mojej firmy stronę WWW na podstawie umowy o dzieło. Poszukuję wzoru rachunku do umowy o dzieło oraz informacji o sposobie jego rozliczenia.
Sprzedaż z odwrotnym obciążeniem (m.in. obrót złomem i stalą oraz podwykonawstwo usług budowlanych) - rozliczenie w Małej Firmie
Świadczę usługi budowlane jako podwykonawca i od stycznia tego roku zostałem objęty odwrotnym obciążeniem VAT. Jak wystawiać i rozliczać takie faktury?
Składanie e-deklaracji VAT z programu Elfin Mała Firma
Od stycznia 2017 roku mam obowiązek składania deklaracji VAT-7 w postaci elektronicznej. Jak zrobić to w programie?
więcej >
Wskaźniki i stawki Składki ZUS Oferty biznesowe Kalkulator odsetkowy Wzory dokumentów Oferty pracy Program dla małych firm
Copyright © 2000-2017 Elfin Sp. z o.o.
o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu
elfin2009