str. główna
ELFIN.PL

Wskaźniki i stawki
Składki ZUS
Dokumenty

26 maja 2020
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
finanse  ubezpieczenia  podatki i ZUS  twoja firma  praca  oferty B2B  forum
Tymczasowy numer telefonu: 796 423 628
Logo Mała Firma
PRAKTYCZNY PROGRAM DO ZARZĄDZANIA
Wersja 2.7.1
O programie
Zalety i funkcje programu
Porównaj wersje
Zobacz prezentację
Oferta dla biur rachunkowych
Cennik
Zamów
Pobierz
Pomoc
Serwis programu
Baza wiedzy
Pytania i odpowiedzi
Zmiany w programie
Partnerzy handlowi
Zasady współpracy
Logowanie
Kontakt
e-mail: malafirma@elfin.pl
tel.: 796 423 628
Baza wiedzy
Składanie e-deklaracji VAT z programu Elfin Mała Firma
22.02.2017
PYTANIE:
Od stycznia 2017 roku mam obowiązek składania deklaracji VAT-7 w postaci elektronicznej. Jak zrobić to w programie?

ODPOWIEDŹ:
W programie Elfin Mała Firma można wygodnie składać e-deklaracje VAT-7/7K, VAT-27 i VAT-UE. Oto krótka instrukcja postępowania:

1. Po utworzeniu nowej deklaracji na pierwszej stronie kreatora proszę kliknąć guzik "Sprawdź kod US" - jeśli pojawi się komunikat, że dane są kompletne, można przejść do kolejnego punktu. Jeśli natomiast w komunikacie pojawi się informacja "Brak kodu urzędu skarbowego" należy opuścić deklarację (naciskając przycisk "Anuluj"), a następnie w danych firmy (menu Plik - Zmień dane firmy) wybrać właściwy urząd skarbowy z listy rozwijanej (program zawiera pełną listę urzędów skarbowych wraz z ich kodami). Wyjaśnienie: przyczyną braku kodu US jest to, że dotychczasowy urząd skarbowy został wpisany "ręcznie" (Listy - Dane - Urzędy Skarbowe/ZUS), zanim w programie pojawiła się kompletna lista urzędów .

2. Za pomocą przycisku "Następna" przechodzimy na drugą (i ostatnią) planszę rozliczenia i naciskamy guzik "e-Deklaracja" widoczny u dołu okna.

3. Gotową e-deklarację podpisujemy z użyciem certyfikatu kwalifikowanego lub autoryzujemy kwotą przychodu z rocznego zeznania podatkowego PIT (w przypadku podatników będących osobami fizycznymi) - wskazówki dotyczące autoryzacji znaleźć można pod przyciskiem "Sprawdź jaką wartość należy wpisać".

4. Po podpisaniu lub autoryzacji deklaracji wysyłamy ją za pomocą przycisku "Wyślij podpisaną/autoryzowaną deklarację". Jeśli zaznaczona będzie opcja "Tryb testowy" (domyślne ustawienie trybu wysyłki zmienić można w menu Narzędzia - Opcje), deklaracja zostanie wysłana na serwer testowy, co pozwoli na sprawdzenie poprawności, lecz nie będzie jeszcze oznaczało złożenia deklaracji. Dopiero po naciśnięciu przycisku "Wyślij w trybie roboczym" deklaracja zostanie wysłana na właściwy serwer Ministerstwa Finansów.

5. Po wysłaniu e-deklaracji należy następnie kilkakrotnie użyć przycisku "Pobierz UPO". Pojawienie się statusu dokumentu "200" w trybie roboczym oznacza, że deklaracja została prawidłowo złożona i uzyskała UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru). Uwaga: Uzyskanie statusu "200" w trybie testowym NIE oznacza prawnie wiążącego złożenia deklaracji. Informacja: w przypadku korzystania z podpisu kwalifikowanego od złożenia deklaracji do uzyskania UPO może minąć nawet kilka godzin. W przypadku autoryzacji e-deklaracji kwotą, czas złożenia jest znacznie krótszy (czasami wystarczy kilka minut).

6. Po pomyślnym złożeniu deklaracji na liście formularzy w rozliczeniu pojawi się dokument UPO, który można wydrukować. Dodatkowo na pierwszej stronie deklaracji będzie widoczny numer referencyjny wysyłki.
Drukuj Wyślij do znajomego Skomentuj na forum
Przeczytaj inne
Zwolnienie z opłacania składek ZUS ("tarcza antykryzysowa") - jak uwzględnić w programie?
Uzyskałam zwolnienie z opłacania składek ZUS w okresie marzec-maj 2020 r. w ramach "tarczy antykryzysowej". Jak uwzględnić to przy generowaniu deklaracji ZUS-DRA oraz obliczaniu zaliczki PDOF?
Mechanizm podzielonej płatności (split payment) od 1 listopada 2019 r.
Prowadzę działalność budowlaną i za niektóre usługi wystawiałem faktury z odwrotnym obciążeniem. Słyszałem, że zamiast nich wchodzi teraz split payment - czy tak faktycznie jest?
Zmiana kodu tytułu ubezpieczenia w deklaracji ZUS-DRA
Jak ustawić w programie Elfin Mała Firma, aby w deklaracji ZUS-DRA w polu X.01 pojawiał się kod tytułu ubezpieczenia "05 70 0 0"?
Zawieszenie działalności gospodarczej na 2 miesiące
Z dniem 1 listopada zawiesiłem działalność gospodarczą na 2 miesiące. Jak w programie zaznaczyć zawieszenie dg, a co za tym idzie, brak płatności składek ZUS?
Zakup samochodu do firmy - jednoosobowej działalności gospodarczej
Jak wygląda zakup samochodu w przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej? Czy mogę nabyć samochód jako osoba prywatna i używać w firmie, czy powinienem kupić na fakturę wystawioną na firmę?
więcej >
Wskaźniki i stawki Składki ZUS Oferty biznesowe Kalkulator odsetkowy Wzory dokumentów Oferty pracy Program dla małych firm
Copyright © 2000-2020 Elfin Sp. z o.o.
o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu
elfin2009