str. główna
ELFIN.PL

Wskaźniki i stawki
Składki ZUS
Dokumenty

23 października 2017
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
finanse  ubezpieczenia  podatki i ZUS  twoja firma  praca  oferty B2B  forum
Logo Mała Firma
PRAKTYCZNY PROGRAM DO ZARZĄDZANIA
Wersja 2.6.4
O programie
Zalety i funkcje programu
Porównaj wersje
Zobacz prezentację
Oferta dla biur rachunkowych
Cennik
Zamów
Pobierz
Pomoc
Serwis programu
Baza wiedzy
Pytania i odpowiedzi
Zmiany w programie
Partnerzy handlowi
Zasady współpracy
Logowanie
Kontakt
e-mail: malafirma@elfin.pl
tel.: (12) 267-28-05
Baza wiedzy
Leasing operacyjny samochodu - jak rozliczać w programie?
15.09.2017
PYTANIE:
W jaki sposób rozliczać w programie Elfin Mała Firma wydatki związane z leasingiem operacyjnym samochodu - opłata początkowa, raty miesięczne oraz wykup po zakończeniu umowy?

ODPOWIEDŹ:
Faktury z tytułu opłaty początkowej i rat leasingowych należy wprowadzać do programu Elfin Mała Firma następująco: Nowy - Wydatek - Faktura VAT, rodzaj wydatku: "czynsz leasingowy". Zaraz obok rodzaju wydatku proszę zaznaczyć opcję "Dotyczy pojazdu" i za pomocą guzika "+" dodać pojazd, odpowiednio go definiując. W zależności od charakterystyki pojazdu (rodzaj, sposób używania) będą odpowiednio rozliczane wydatki z nim związane. Pojazd można również zdefiniować (zmienić jego dane) w menu Listy - Dane - Pojazdy.

Natomiast wykup samochodu po zakończeniu leasingu stanowi odrębną operację gospodarczą i w tym przypadku należy wybrać rodzaj wydatku "środek trwały-zakup", a także ponownie zdefiniować pojazd (zmienia się rodzaj użytkowania) oraz wprowadzić go do Ewidencji Środków Trwałych (więcej na ten temat piszemy w innym artykule).
Drukuj Wyślij do znajomego Skomentuj na forum
Przeczytaj inne
Zakup oprogramowania z licencją - wprowadzenie do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
Kupiłam oprogramowanie z licencją za kwotę 1.800 zł netto. Proszę o instrukcję, jak wprowadzić zakup do programu, aby teraz odliczyć podatek VAT, a następnie rozliczać amortyzację przez 24 miesiące?
Sprzedaż z odwrotnym obciążeniem a okres i sposób składania deklaracji VAT-7
W miesiącu czerwcu sprzedałem usługi podwykonawstwa budowlanego z odwrotnym obciążeniem VAT. Czy od lipca powinienem składać miesięczne deklaracje VAT-7? Dotychczas rozliczałem się z VAT kwartalnie.
Rachunek do umowy o dzieło, jego rozliczenie i obowiązki podatkowe
Informatyk przygotował dla mojej firmy stronę WWW na podstawie umowy o dzieło. Poszukuję wzoru rachunku do umowy o dzieło oraz informacji o sposobie jego rozliczenia.
Sprzedaż z odwrotnym obciążeniem (m.in. obrót złomem i stalą oraz podwykonawstwo usług budowlanych) - rozliczenie w Małej Firmie
Świadczę usługi budowlane jako podwykonawca i od stycznia tego roku zostałem objęty odwrotnym obciążeniem VAT. Jak wystawiać i rozliczać takie faktury?
Składanie e-deklaracji VAT z programu Elfin Mała Firma
Od stycznia 2017 roku mam obowiązek składania deklaracji VAT-7 w postaci elektronicznej. Jak zrobić to w programie?
więcej >

PROMOCJA!

Przy zakupie programu (w wersji Standard, Premium lub PRO) do 31.10.2017 otrzymujesz w promocji pendrive Kingston 16GB GRATIS! Zobacz szczegóły promocji.

Wskaźniki i stawki Składki ZUS Oferty biznesowe Kalkulator odsetkowy Wzory dokumentów Oferty pracy Program dla małych firm
Copyright © 2000-2017 Elfin Sp. z o.o.
o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu
elfin2009