|
|
PRAKTYCZNY PROGRAM DO ZARZĄDZANIA |
Wersja 2.8.0
|
|
Pomoc
|
|
Partnerzy handlowi
|
|
Kontakt
|
|
|
|
|
Odsetki za opóźnienie - kiedy można zaliczyć w koszty | 12.04.2021 |
PYTANIE:
Otrzymałam od kontrahenta notę odsetkową za opóźnienie w zapłacie faktury. Odsetki zapłaciłam - czy mogę zaksięgować notę w koszty, a jeśli tak, to jak to zrobić w programie?
ODPOWIEDŹ:
W przypadku odsetek od zaległości w zapłacie zobowiązań wobec kontrahentów istnieje możliwość zaliczenia ich w koszty, o ile zostały faktycznie zapłacone. Może Pani zatem wprowadzić notę odsetkową do programu Elfin Mała Firma korzystając z polecenia menu Nowy > Wydatki > Inny, wybierając rodzaj wydatku "inne" i wpisując rodzaj dokumentu "nota odsetkowa".
Pragniemy jednocześnie zwrócić uwagę, że odsetki od zaległości budżetowych (podatki, składki ZUS) nigdy nie stanowią kosztów uzyskania przychodów (nawet jeśli zostały zapłacone) i nie można ich w żadnym wypadku wprowadzać do Księgi.
|
|
|
|